صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / چگونه سئو را یاد بگیریم

چگونه سئو را یاد بگیریم

چگونه سئو را یاد بگیریم

چگونه سئو را یاد بگیریم این روز ها که طراحی وب سایت طرفداران بسیاری را به خود جذب کرده است ، بازار آموزشگاه ها نیز گرم شده است . خیلی از دانشجویان و دانش آموزان در پی یادگیری طراحی وب سایت هستند زیرا این افراد به خوبی درک کرده اند که آینده طراحی وب سایت روشن است . در آینده ای نزدیک خواهیم دید که اغلب افراد طراحی سایت را فرا گرفته اند .

چگونه سئو را یاد بگیریم

بسیاری از صاحبان کسب و کار به دنبال راه اندازی وب سایت هستند و برخی از آنها علاقه دارند ، خود به طراحی سایت بپردازند . اما طراحی سایت یک حرفه تخصصی می باشد که نیازمند زمان زیادی برای آموزش است . با وجود شرکت های طراحی نیازی نیست که افراد برای راه اندازی وب سایت خود ، طراحی وب سایت را آموزش ببینند .

طراحی وب سایت برای موفقیت در کسب و کار تنها درصدی از آن را شامل می شود بعد از طراحی سایت مهمترین عامل موفقیت بهینه سازی یا SEO سایت می باشد . افراد باید با مدیریت صحیح وب سایت ترافیک سایت را افزایش دهند . در اصل مهم ترین نکته ای که مدیران وب سایت ها باید آن ر آموزش ببینند ، سئو و بهینه سازی وب سایت می باشد . البته برخی از مباحث موجود در سئو بسیار تخصصی است و باید توسط کارشناسان مربوطه انجام شوند .

لیست مطالب
بهینه سازی وب سایت
آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت
بهینه سازی وب سایت
همانطور که در بسیاری از مقالات گفته ایم ، سئو SEO : Search Engine Optimization مجموعه ای از راهکارها است که بر طبق آن وب سایت مورد نظر برای قرار گرفتن در موتور های جست و جو بهینه می شود . وب سایت هایی که بهینه نیستند ، عملا می توان گفت بازدید کننده زیادی ندارند . بهینه سازی و سئو برای هر وب سایتی لازم و ضروری می باشد و اغلب افراد از این موضوع با خبر هستند از همین رو اکثر مدیران وب سایت ها به دنبال یادگیری سئو می باشند .

عوامل زیادی بر رتبه سئو وب سایت ها تاثیر می گذارد . تکنیک های موجود در سئو بیش از 100 مورد می باشد که فراگیری همه آنها امکان پذیر نیست . برخی از آنها توسط محققان و برخی توسط گوگل و برخی دیگر بر اساس تجارب شخصی به وجود آمده اند . از مهمترین تکنیک هایی که در سئو برای بهینه سازی وب سایت ها انجام می شود به موارد زیر می توان اشاره نمود .

تولید محتوا
به روز رسانی محتوا و طراحی وب سایت
یابندی به الگو های طراحی جدید
بهینه سازی کد ها و دستورالعمل ها
بررسی و افزایش سرعت بار گذاری وب سایت
بهبود تجربه کاربری و بهبود رابط کاربری (UX , UI )
سازگاری با تلفن های همراه ( Responsive )
انتخاب هاست مناسب
بک لینک گذاری
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
و …
به طور حتم موارد گفته شده ، خود دارای قوانین دیگری هستند که برای پیاده سازی آنها باید طبق قوانین هر مورد عمل نمود . برخی از تکنیک های گفته شده فقط باید توسط طراح یا کارشناس سئو انجام شوند اما برخی دیگر قابل پیاده سازی توسط مدیر سایت نیز هستند .

آموزش سئو و بهینه سازی وب سایت
بهینه سازی و سئو بحثی نیست که در مراکز آموزشی با کتاب و جزوه آموزش داده شود . سئو به طور مدام در حال تغییر و توسعه و به روز رسانی می باشد . بسیاری از تکنیک هایی که در سال های گذشته باعث بهبود رتبه وب سایت ها در موتور های جست و جو می شدند امروزه انجام آنها تاثیرات مخربی بر رتبه سایت دارند .

یاد گیری همچنین مبحثی نیازمند وقت و تلاش فراوان می باشد . البته این روز ها در اغلب وب سایت ها و مراکز آموزشی ، آموزش سئو داده می شود . اما همانطور که گفته شد سئو مبحثی نیست که بتوان آن را با کتاب و جزوه آموزش داد . اگر از کارشناسان سئو و افراد فعال در این حوزه بپرسید سئو را چگونه فرا گرفته اند ؟ اغلب آنها می گویند بر اساس تجربه خود و دیگران در سئو حرفه ای شده اند . تجربه ای که این افراد به دست آورده اند در هیچ آموزشگاهی قابل آموزش نیست .

در بسیاری از کشور ها سالانه کنفرانس ها و همایش ها و کارگاه های یک روزه در جهت تبادل تجربیات افراد در حوزه بهینه سازی و سئو بر گزار می گردد . در این نشست ها معمولا افراد مهم و کارشناسان خبره و حرفه ای سئو و مدیران برخی از موتور های جست و جو حضور دارند . این کنفرانس ها برای بسیاری از فعالان حوزه سئو اهمیت دارد . در ایران متاسفانه این دسته از نشست ها کمتر انجام می شود اما می توان از ویدئو های مربوط به آنها اطلاعات لازم را کسب نمود .

همانطور که گفته شد سئو مدام در حال تغییر و به روز رسانی می باشد . کارشناسان سئو همیشه در حال فراگیری روش های جدید و تغییر یافته سئو هستند . پس شما هم اگر می خواهید بهینه سازی را آموزش ببینید باید مدام از آخرین اخبار مربوط به سئو با خبر باشید . همانطور که گفته شد امکان دارد یک روش که در ماه پیش معرفی شده امروز منسوخ شده باشد .

برای بسیاری از افرادی که متقاضی فراگیری سئو هستند شرکت در کلاس های آموزشی و کنفرانس ها و کارگاه های یک روزه برای آشنایی ابتدایی با سئو پیشنهاد می شود .

وب سایت های مختلفی برای آموزش سئو وجود دارند . از جمله سایت های شرکت طراحی وب سایت دارکوب که در هر مقاله از آنها نکات جدید و آموزشی و آخرین اخبار مربوط به سئو منتشر می شود . با دنبال کردن مقالات ما می توانید بدون رفتن به کلاس های آموزشی به صورت رایگان سئو را یاد بگیرید . همچنین در شبکه اجتماعی اینستاگرام دارکوب نیز به صورت روزانه مطالب مهم سئو ذکر می شود . چگونه سئو را یاد بگیریم

در برخی از شرکت های طراحی وب سایت بعد از طراحی سایت ، آموزش مدیریت وب سایت به مشتری داده می شود . منظور از مدیریت وب سایت طرز کار با سیستم مدیریت محتوا می باشد . در شرکت طراحی وب سایت دارکوب نیز بعد از طراحی و راه اندازی وب سایت ، آموزش های لازم جهت نگهداری سایت به مشتری داده می شود . این آموزش ها کاملا رایگان می باشد و در نتیجه آن ، کارفرما می تواند به راحتی وب سایت خود را مدیریت نماید .

یکی از خدمات مهمی که شرکت طراحی وب سایت دارکوب ارائه می دهد ، بهینه سازی وب سایت می باشد . در این خدمات نیز مانند طراحی ، وب سایت مشتری طی قراردادی بهینه سازی می شود . در خدمات سئو ، بعد از رسیدن وب سایت به صفحه اول ، به مدت یک سال وب سایت پشتیبانی می شود تا جایگاه اش در موتور های جست و جو را از دست ندهد . همچنین در این خدمات مشتری می تواند آموزش سئو را فرا بگیرد . آموزش هایی که در این باره به مشتری داده می شود شامل موارد زیر است : چگونه سئو را یاد بگیریم

تولید محتوا : محتوای هر وب سایت اساس آن می باشد . در اصل کاربران برای دیدن محتوای مورد نظرشان به وب سایت ها مراجعه می کنند . در سئو نیز اهمیت ویژه ای به محتوای سایت داده می شود . محتوا اگر به درستی تولید شود به راحتی می تواند ترافیک سایت را افزایش دهد . در تولید به محتوا به مشتری موارد زیر آموزش داده می شود :

تولید محتوای منحصر به فرد و مرتبط با موضوع سایت چگونه سئو را یاد بگیریم
پرهیز از درج محتوای کپی و تکراری
به روز رسانی محتوای قدیمی و منسوخ شده در وب سایت
تولید محتوا بر اساس یک استراتژی درست
بازاریابی محتوا
تولید محتوای کامل ، جامع ، مفید و کاربردی
تولید مقالات بیش از 1500 کلمه
رعایت چگالی کلمات کلیدی در محتوا
رعایت اصول نگارشی چگونه سئو را یاد بگیریم
درج منظم محتوا در وب سایت ( در هفته حداقل یک مقاله باید در وب سایت درج شود )
درج لینک های داخلی در محتوا
بررسی سرعت وب سایت : در خدمات سئو که در شرکت انجام می شود ، سرعت وب سایت به طور کامل ارزیابی می شود و تمام نقاط منفی که باعث کاهش سرعت وب سایت هستند رفع می شوند . علاوه بر این ، در آموزش های که به مشتری داده می شود ، مدیر سایت باید بتواند سرعت سایت را بعد ها کنترل نماید :

ارزیابی سرعت وب سایت با استفاده از وب سایت های GTMetrix و Google page speed
کاهش حجم تصاویر و ویدئو ها قبل از قرار دادن در وب سایت
انتخاب هاست مناسب
پرهیز از درج دستورات و کد های اضافه
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی : یکی از مهم ترین کارهایی که مدیر سایت می تواند انجام دهد ، فعالیت در شبکه های اجتماعی و اشتراک گذاری مطالب سایت می باشد . کارفرما باید در یکی از شبکه های اجتماعی که کاربران زیادی دارد ، حساب کاربری ایجاد نماید و مطالب وب سایت را در آنجا به اشتراک بگذارد .

بک لینک گذاری : وب سایت ها برای آنکه ترافیک بیشتری را دریافت نمایند نیازمند تبلیغات می باشند . یکی از روش های تبلیغات و راه های بازاریابی آنلاین که تاثیر زیادی در جذب ترافیک دارد ، بک لینک گذاری می باشد . در صورت لزوم به مشتری نیز بک لینک گذاری آموزش داده می شود .

همانطور که گفته شد بسیاری از تکنیک های سئو تخصصی می باشد و قابل آموزش به مدیران وب سایت ها نیست . افراد متقاضی می توانند با مراجعه به منابع و وب سایت های انگلیسی بهینه سازی وب سایت را فرا بگیرند . اما توصیه می کنیم قبل از اقدام حتما به مشاوران فعال در شرکت طراحی وب ساید دارکوب مراجعه نمایید . چگونه سئو را یاد بگیریم

جدیدترین متدهای سئو در آموزش سئو

مطالب مرتبط