صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / چند قدم برای شروع سئو

چند قدم برای شروع سئو

چند قدم برای شروع سئو

چند قدم برای شروع سئو آیا یادگیری سئو نیاز به دانش اولیه ای دارد؟
اول از همه خیالتان را از این موضوع راحت کنم که هیچ علم و دانش پیشنیازی برای سئو وجود ندارد. بخصوص اگر شما بخواهید وارد بحث آموزش سئو وردپرس شوید، هیچ نگرانی از بحث های برنامه نویسی و موارد از این دست نداشته باشید.

آشنایی با فضای اینترنت و وب سایت تنها پیش نیازی است که نمی توان آن را هم چالشی خاص بیان کرد!

اگر کمی زمان در فضای اینترنت گذرانده باشید، وب گردی در سایت های مختلف داشته باشید و کمی هم سرعت تایپ شما وب باشد، کمک خوبی در یادگیری سئو و اجرای دستورالعمل های آن به شما خواهد کرد.

چند قدم برای شروع سئو

اگر هم اصلا هیچ تجربه ای در این خصصوص ندارید، بدانید که آشنایی با این فضا بیشتر از یک هفته برای علاقه مندان زمان نخواهد برد.

چند قدم برای شروع سئو

سئو را از کجا شروع کنیم؟
در ادامه 6 قدم ساده برای یادگیری سئو از نقطه صفر، خواهیم داشت که مرحله به مرحله با آن پیش می رویم:

آشنایی با مقالات معتبر های مراجع آموزش سئو برای مبتدی ها
توضیحاتی در خصوص پکیج های آموزشی یا کلاس های سئو
راه اندازی یک سایت ساده و کسب تجربه در کار سئو
روشی بسیار کارآمد برای یادگیری سئو پیشرفته
عضویت در گروه ها و انجمن های سئو
همگام بودن آپدیت های جدید گوگل و تکنیک های بروز
قدم اول: آشنایی با مقالات معتبر آموزش سئو مبتدی
مقالات آموزشی سئو

چند قدم برای شروع سئو

قبل از اینکه هر کاری بکنید، مطالعاتی سعی و کلی در مقالات آموزش سئو، میتواند روشن کننده خیلی موضوع ها برای شما باشد.

شما را از سردرگمی خارج کند و تا حدی وارد فضای این کار کند.

نکته ای که در مطالعه مقالات سئو وجود دارد این است که مطالب آموزشی سئو در اینترنت چه به زبان فارسی و چه انگلیسی، بسیار زیاد است.

شما باید در همان ابتدا با منابع معتبر کار خود را آغاز کنید که آموزش های علمی به شما ارائه می کنند.

در این بخش قابل اعتماد ترین مقالات راهنمای شروع یادگیری سئو را به شما معرفی می کنیم که اگر تا حد کمی هم به زبان انگلیسی تسلط داشته باشید، می توانید به بهترین شکل یادگیری سئو را آغاز کنید.

بهترین مقالات آموزشی سئو برای مبتدی ها
1- مطلب اولی که پیشنهاد می کنم حتما آن را مطالعه کنید، راهنمای گوگل برای شروع یادگیری سئو هستش که تمام اصول اولیه را به شما می آموزد و چه کسی مورد اعتماد تر از گوگل برای یادگیری بهینه سازی سایت در این موتور جستجو!

2- این 20 دقیقه ویدیو آموزشی یوتویوب رو هم پیشنهاد می کنم برای عزیزانی که به آموزش های ویدیویی علاقه بیشتری دارند.

3- وب سایت MOZ یکی از معتبر ترین و محبوب ترین مراجع ارائه مطالب سئو هستش که قسمت Beginners guide to SEO داخل این سایت، برای افرادی مثل شما در سراسر دنیا تدوین شده است.

4- وبسایت Udemy هم که یکی از بزرگ ترین ارائه کننده ویدیو هایی آموزشی هستش که تو تمام زمینه ها فعالیت داره و خود گوگل هم برای مبتدی هایی که قصد د=یادگیری سئو رو دارند، این وب سسایت رو پیشنهاد میده.

5- 7 قدم برای یادگیری سئو در سایت ahrefs هم مطلی کوتاه اما مفیدیه که این سایت هم همه سئوکار ها می شناسند و از آموزش های بروز اون استفاده می کنند.

مقالات آموزش سئو از صفر تا صد رو هم میتونید داخل وب سایت ما مطالعه کنید که تو لینک مربوطه هم توضیحات کاملی راجب سئو و یادگیری اون داریم و هم در انتهای صفحه بیش از 50 مقاله آموزشی سئو هستش که همه می تونن تو یادگیری بخشی از تکنیک های سئو به شما کمک کنند.

قدم دوم: پکیج های آموزشی یا کلاس های سئو
پکیج آموزشی سئو

قدم دوم برای یادگیری منسجم روش های سئو از مرحله اول راه اندازی سایت تا رسیدن به رتبه اول گوگل، شرکت در کلاس های آموزشی سئو و یا خرید پکیج آموزشی سئو هستش.

آیا میشه بدون هزینه کردن سئو را یاد بگیریم؟
خیلی ها نسبت به هزینه کردن برای خرید پکیج آموزشی یا رفتن به دوره های سئو گارد دارن!

من هم درک می کنم این افراد رو چون تصورشون بر اینه که میشه با مطالعه مقالات آموزشی هم سئو رو یاد گرفت و بعد از اون “تجربه کردن” بهترین مکمل برای حرفه ای یاد گرفتن سئو هستش.

واقعا نمیتونم این حرف رو رد کنم با اینکه خودم پکیج آموزشی می فروشم.

اما یه موضوعی رو بهتون بگم که شاید شما بیرون این فضا باشید و من از داخل دقیق تر باهاش برخورد داشته باشم؛ بد نیست اینم در نظر بگیرید.

پکیج ها و دوره های آموزشی کامل، شما رو تو اول راه با تمام مواردی که برای سئو سایت باید بدونید، آشنا می کنن.

برام جالب بود که وقتی خودم داشتم پکیج آموزشی سئو وردپرس رو ضبط می کردم، با خودم گفتم: اگر من تو شروع کارم همچین ویدیویی داشتم، نیاز نبود کلی عمرم رو روی آزمون و خطا های خیلی ابتدایی بگذارم و یک سایت رو هی پاک کنم و دوباره بسازم.

بعضی نکته ها در مورد سئو وجود داره که شما از همون اول که یک سایت رو شروع به طراحی می کنید باید بدونید و داخل سایت اعمال کنید.

اگر این کار انجام نشه، بعدا تغییر دادن اون باعث آسیب شدید به رتبه های سایت و از دست زمان زیاد میشه.

پکیج های آموزشی به هیچ وجه پر کننده جای تجربه یا مطالعات مداوم شما نیستند اما استفاده کردن از اون ها میتونه شما رو تو مدت زمان کمی با تجربیات چند سال کار کردن یک سئو کار آشنا کنه که این تو مسیر شما خیلی با ارزشه و شاید باعث بشه راه 3 ساله رو بتونید تو 1 سال سپری کنید.

بعد از اون مطالعات و تجربیات شخصی هم که بدست میارید، مکمل این آموزش ها میشه و تو زمان معقولی به سطح کیفی فوق العاده ای در جایگاه یک متخصص سئو خواهید رسید.

با این اوصاف، نظر شخصیه من اینه که شرکت تو یک دوره آموزشی خوب و کامل یا تهیه یک پکیج آموزشی جامع در ابتدای کار برای کسانی که قصد شروع دارند خیلی کمک کنندس و ارزشش رو داره که مبلغی رو برای اون هزینه کنید چون از طریق این کار اصلا نیاز نیست نگران برگشت هزینه باشید.

اما باز شما تصمیم گیرنده هستید و لازم میدونم بگم که هزینه کردن برای یادگیری سئو اصلا واجب نیست.

مطلب پیشنهادی: درآمد و بازار کار شغل سئو
قدم سوم: یک سایت راه بنداز و تجربه کن!
یادگیری سئو با راه اندازی سایت

شیرین ترین و تلخ ترین بخش یادگیری سئو، تجربس.

من خودم سئو کار هایی که آموزش می فروشند و خودشون پروژه سئو کار نمی کنند رو اصلا قبول ندارم چون هنوز هم من از پروژه هایی که انجام میدم کلی تجربه بدست میارم.

شما هم بعد از گذروندن یک دوره آموزشی و یا مطالعه های سطحی، باید یکبار دیگه سراغ اطلاعاتی که جمع آوری کردید برید و اون ها رو توی یک سایت ساده پیاده سازی کنید.

اون لحظه ای که میبینید به اجرای یک تکنیک، رتبه سایتتون از 10 سایت قدیمی و معتبر بالا تر میره، واقعا حسیه که نمیشه روش قیمت گذاشت.

نکته ای که در پیاده سازی روش های سئو وجود داره، اینه که اگر روشی نادرست اجرا بشه، ممکنه سایت افت هم داشته باشه یعنی زحمت های شما خلاف جهتی بوده که باید حرکت می کردید و این بخش تلخی یادگیری سئو با تجربه کردنه که خود من از این اتفاقات زیاد داشتم.

به همین خاطر بهتون پیشنهاد می کنم اگر قصد ندارید به عنوان کارآموز در شرکتی کار کنید، خودتون با راه اندازی یک سایت ساده، فضای عملی اجرای تکنیک ها رو برای خودتون فراهم کنید.

چطور سایت راه اندازی کنم حالا؟چند قدم برای شروع سئو
امروز دیگه راه اندازی سایت نیاز به دانش خاص برنامه نویسی نداره و وردپرس با ارائه سیستمی آماده و استاندارد، میتونه بهترین سایت رو تقدیم شما کنه.

سایت خود ما هم وردپرس هستش و خداروشکر تا به حال هیچ مشکلی داخل اون نداشتیم.

455 میلیون از سایت های فضای اینترنت هم با وردپرس راه اندازی شدن و برای یاد گیری چگونه راه اندازی سایت با این سیستم هم شاید نهایتا 1 هفته مطالعه نیاز داشته باشید (تازه اونقدر هم لازم نیست).

علاوه بر اون سیستم های سایت ساز زیادی هم هستند که تو اینترنت با یک تحقیق 20 دقیقه ای میتونید خیلی از اون ها رو بشناسید.

فقط نکته ای که باید در نظر بگیرید، اینه که سعی کنید سایت شما در مورد زمینه ای باشه که به اون علاقه مند هستید.

از اون جایی که قراره داخل این سایت بنویسید و محتوا تولید کنید، بهتره که با موضوع این کار کامل آشنا باشید و دردسری برای کسب اطلاعات راجب اون نداشته باشید.

مثلا اگر کار دیگه ای دارید یا اینکه علاقه مند به شغل پدر یا برادر هستید، این موارد می تونن انتخاب های خوبی باشن و در آینده حتی منبع درآمد زایی شما هم به حساب بیان.

قدم چهارم: سایت های موفق را آنالیز کنید.
یکی از ثمرات خیلی خوبی که راه اندازی سایت برای شما داره، اینه که هی میخواید ببینید اون سایتی که الان رتبه اول هستش، چیکار کرده!؟

این آنالیز ها و بررسی هایی که می کنید خیلی میتونه سطح دانش و مهارت شما رو ارتقاء بده.

جدا از بحث آنالیز کردن رقبا که توی هر پروژه وجود داره، آنالیز کردن سایت های موفق ایرانی و خارجی از نظر سئو خودش میتونه اطلاعات و سر نخ های خیلی خوبی رو به شما بده.

منظور من از آنالیز رو وقتی که به این مرحله رسیدید، کاملا درک می کنید اما برای مثال بررسی محتوا های سایت، عنوان ها تیتر ها، میزان مطالب نویسی و بروزرسانی سایت ها، لینک هایی که بین صفحات سایت رد و بدل شده و آمار هایی که میزان فعالیت خارجی متخصصین سئو روی اون سایت رو نمایش میدن.

همگی راهنما های خوبی برای شما هستند.

منظور من از سایت های موفق، سایت هایی هستش که بدون برند سازی خاصی تو بهترین رتبه های گوگل هستند و کلمات کلیدی خیلی سنگینی دارند.

جدیدترین متدهای سئو در آموزش سئو

مطالب مرتبط