صفحه نخست / دسته‌بندی نشده / روش‌های تضمینی رسیدن به نتیجه نخست گوگل

روش‌های تضمینی رسیدن به نتیجه نخست گوگل

روش‌های تضمینی رسیدن به نتیجه نخست گوگل

روش‌های تضمینی رسیدن به نتیجه نخست گوگل میلیون‌ها سایت در وب فارسی وجود دارد که همه آن‌ها تلاش می‌کنند تا به رتبه یک گوگل دست پیدا کنند

روش‌های تضمینی رسیدن به نتیجه نخست گوگل

قرار گرفتن در صدر نتایج جست‌وجو باعث می‌شود که بیشترین کلیک را از جست‌وجوها دریافت کرده و برندتان را به مخاطبان معرفی کنید. آمارها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد از کاربران هیچ‌گاه به صفحه دوم گوگل نمی‌روند و فقط در میان لینک‌های صفحه اول به‌دنبال پاسخ نیازشان هستند.

بااین‌تفاسیر حتما می‌پرسید‌: چگونه در صفحه اول گوگل باشیم؟ در این مقاله به بررسی راه‌های کاربردی و تضمینی رسیدن به صفحه اول گوگل می‌پردازیم. در انتهای این مقاله نیز یک پیشنهاد ویژه برای دستیابی سریع‌تر به این هدف برایتان داریم.

چرا حضور در صفحه اول گوگل مهم است؟
هرروزه میلیون‌ها جست‌وجو در موتورهای جست‌وجو توسط کاربران انجام می‌شود که بیش از ۷۰ درصد آن‌ها به گوگل تعلق دارد. از طرفی آمارها نشان می‌دهد که ۹۰ درصد کاربران برای رسیدن به پاسخ سوالشان فقط از لینک‌های صفحه اول گوگل بازدید می‌کنند و اصلا وارد صفحات بعدی نمی‌شوند. ازهمین‌رو صفحه دوم گوگل به قبرستان سایت‌ها معروف است؛ بنابراین حضور سایت در جایی غیر از صفحه اول، حتی صفحه دوم گوگل، را می‌توانیم به منزله شکست شما در سئو بدانیم.

از میان لینک‌های صفحه اول گوگل، لینک اول حدود ۳۶.۴ درصد آمار کلیک را به خود اختصاص می‌دهد. لینک‌های دوم و سوم به‌ترتیب ۱۲.۵ درصد و ۹.۵ درصد کلیک‌ها را دریافت می‌کنند. این مقدار با هر کاهش رتبه کمتر و کمتر می‌شود. ازهمین‌رو توصیه می‌کنیم هدفتان در سئو را فقط روی لینک‌های اول تا سوم SERP قرار دهید. اگر هنوز به‌طورکامل با مفهوم سئو آشنا نشده‌اید، توصیه می‌کنیم مقاله سئو چیست از وبسیما را مطالعه کنید.

رسیدن به نتیجه نخست گوگل با مثلث طلایی سئو
بسیاری از فعالان حوزه سئو مدام برای پیدا کردن تکنیک‌های سئو اینترنت را زیرورو می‌کنند، شاید بتوانند راز رسیدن به نتیجه نخست گوگل را کشف کنند. درصورتی‌که هیچ راز و تکنیکی برای بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جست‌وجو وجود ندارد.

آمار و تحقیقات نشان می‌دهد که رسیدن به رتبه اول گوگل بیشتر از هرچیز به استراتژی و حرکت بر مسیر الگوریتم‌های گوگل وابسته است. عوامل متعددی در رسیدن سایت به صفحه اول جستجوی گوگل موثر هستند که مهم‌ترین آن‌ها در قالب مثلث طلایی سئو مطرح می‌شوند. در ادامه به ابعاد مثلث طلایی سئو می‌پردازیم و هرکدام را به‌طورکامل توضیح می‌دهیم:

آشنایی با سه ضلع مثلث طلایی سئو
جلب رضایت ربات‌های گوگل با سئوی تکنیکال
ربات‌های گوگل اولین مخاطبانی هستند که وارد سایت شما می‌شوند و به تجزیه و تحلیل قسمت‌های مختلف سایت می‌پردازند. قبل از اینکه سایت شما جایگاهی در گوگل به دست آورد، ربات‌های خزنده گوگل ساختار سایتتان را به‌دقت بررسی می‌کنند؛ سپس چنانچه درک درستی از محتوا و مفهوم اصلی سایت به دست آورند، آن را در فضای وب در اختیار سایر کاربران نیز قرار می‌دهند. از مهم‌ترین موارد مطرح در سئوی تکنیکال می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

خزش راحت ربات‌های گوگل در صفحات مختلف سایت
سرعت لود صفحات سایت
ریسپانسیو بودن سایت برای دستگاه‌های مختلف از جمله موبایل، تبلت و دسکتاپ
صحت معماری و ساختار آدرس‌دهی سایت
نشانه‌گذاری‌های استاندارد
رضایت و تجربه کاربری
بااین‌تفاسیر قبل از اینکه به فکر تکنیک‌های جزئی سئو باشید، باید ساختار سایت خود را از نظر فنی و کدنویسی بهبود دهید تا در اولین آزمون ربات‌های گوگل برنده شوید. اگر دانش و تخصص کافی برای انجام این کار را ندارید، حتما به صفحه خدمات سئو سر بزنید و از تجربه و تخصص تیم حرفه‌ای ما استفاده کافی را ببرید.

پاسخ به نیازهای کاربران با تولید محتوای باکیفیت
گوگل بیشتر از هرچیز به تجربه و رضایت کاربران از حضور در وبسایت شما اهمیت می‌دهد؛‌ بنابراین باید در سایت خود نیاز و سوال مخاطبان را در نظر بگیرید و به آن‌ها پاسخ دهید. چه‌چیزی بهتر از تولید محتوای منحصربه‌فرد و کاربردی می‌تواند نظر مخاطبان را جلب کرده و باعث افزایش اعتماد آن‌ها نسبت به برندتان شود؟

نگارش مقاله‌های مفید و منطبق بر اصول سئو، انتشار رپورتاژ آگاهی و حضور گسترده در انواع شبکه‌های اجتماعی به ارتباط بهتر کسب‌وکار با مخاطبان منجر می‌شود. بااین‌حال برای برقراری تعامل با آن‌ها باید از تکنیک‌های دعوت به اقدام مانند تشویق به گذاشتن نظر یا حتی محتوای تولیدشده توسط کاربر داخل سایت استفاده کنید. به یاد داشته باشید که نوع کسب‌وکار شما تعیین‌کننده نحوه تعامل مناسب با مخاطب خواهد بود.

لینک‌سازی؛ تکمیل‌کننده مثلث طلایی برای تقویت برندینگ
اگر بخواهیم از تکنیک‌های سئو برای دریافت نتیجه نخست گوگل صحبت کنیم، باید اشاره‌ای به لینک‌سازی داخلی و خارجی داشته باشیم. در این ضلع از مثلث طلایی، استراتژی مناسب حرف اول را می‌زند. این استراتژی باید باتوجه‌به قدمت و قدرت دامنه طراحی شود و فقط زمانی مفید و کارساز خواهد بود که متناسب با نوع کسب‌وکار و جایگاه کنونی آن، ایجاد شود.

علاوه‌بر لینک‌سازی داخلی و خارجی، دریافت بک‌لینک با یک استراتژی سئوی قدرتمند، شما را در کمترین زمان به صدر نتایج گوگل می‌برند. همزمان با ساخت بک‌لینک می‌توانید از کمپین‌های رپورتاژ آگهی برای تقویت برندینگ استفاده کنید و از یک سایت با قدرت دامنه بالا برای خودتان اعتبار بگیرید.

به یاد داشته باشید که این تکنیک تا حد قابل‌توجهی با ضلع تولید محتوای باکیفیت پیوند خورده است و این دو ضلع در واقع تکمیل‌کننده یکدیگر هستند. هنگام لینک‌سازی از طریق کمپین‌های رپورتاژ آگهی یا ایجاد بک‌لینک حتما نکات زیر را مدنظر قرار دهید تا تاثیر بیشتری دریافت کنید:

اعتبار دامنه سایت اهمیت به‌مراتب بیشتری نسبت به تعداد لینک‌ها دارد.
همیشه زمانی را به نوشتن پست مهمان اختصاص دهید.
از گروه‌ها، شبکه‌های اجتماعی و تالارهای گفت‌وگوی آنلاین به‌عنوان جایی برای به اشتراک گذاری محتوای خود و ارتباط با مشتریان بالقوه استفاده کنید.
انجام همین کارهای به‌ظاهر ساده راز رسیدن به رتبه نخست گوگل است؛ بااین‌حال بسیاری از افراد تازه‌وارد به دنیای سئو به‌دنبال روش‌های ناشناخته برای قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل هستند که معمولا نتیجه‌ای نیز دریافت نمی‌کنند.

استفاده از لینک‌سازی خارجی و داخلی برای رسیدن به رتبه اول گوگل
رتبه اول گوگل با یادگیری سئو یا برون‌سپاری؛ کدام برایتان شیرین‌تر است؟
قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل مستلزم انجام کارهایی است که به تخصص و مهارت نیاز دارد. حالا که با اهمیت صفحه اول جستجوی گوگل و مثلث طلایی آن سئو آشنا شدید، وقت آن است که برای رسیدن به هدفتان برنامه بریزید. انتخاب روش دستیابی رتبه یک گوگل کاملا به تصمیم شما بستگی دارد؛ شما می‌توانید خودتان مهارت‌های سئو را یاد بگیرید و پیاده‌سازی کنید یا اینکه آن را برون‌سپاری کنید.

در حالت اول، توصیه می‌کنیم برای آموزش تخصصی سئو از سایت آکادمی وبسیما کمک بگیرید و از تجربه و دانش چندین ساله این تیم بهره ببرید. بااین‌حال، اگر وقت کافی برای یادگیری سئو و کسب تجربه را ندارید، بهترین راه برای قرار دادن سایت در صفحه اول گوگل برون‌سپاری سئو است.

با وبسیما همیشه در صدر گوگل باشید!
کار را به کاردان بسپارید!
در این مقاله به سوال «چگونه صفحه اول گوگل باشیم» پاسخ دادیم و تکنیک‌ها و روش‌های رسیدن به رتبه اول گوگل را برایتان بیان کردیم. همچنین به شما گفتیم که از دو راه یادگیری یا برون‌سپاری سئو می‌توانید برای این هدف برنامه‌ریزی کنید. البته که پیشنهاد ما این است که موفقیت در سئو را به کسانی بسپارید که تاکنون موفقیت‌های بی‌شماری را کسب کرده‌اند.

تیم سئوی وبسیما با سال‌ها تجربه فعالیت در حوزه سئو از موفق‌ترین تیم‌های این اکوسیستم محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید از تجربه این تیم برای رسیدن به نتیجه نخست گوگل بهره ببرید، با ما در تماس باشید.

سوالات متداول
چگونه در سرچ گوگل اول باشیم؟ روش‌های تضمینی رسیدن به نتیجه نخست گوگل

برای رسیدن به رتبه نخست گوگل باید استراتژی سئوی قدرتمندی داشته باشید و از تولید محتوای باکیفیت و لینک‌سازی حرفه‌ای در کنار سئوی تکنیکال غافل نشوید.

رسیدن به صفحه اول جستجوی گوگل چقدر زمان می‌برد؟

سئو یک فرایند زمان‌بر است؛ بنابراین نباید انتظار قرار گرفتن سایت در صفحه اول گوگل فقط با چند روز صرف وقت را داشته باشید. بااین‌حال، رشد سایت با یک استراتژی اصولی در عرض چند ماه کاملا منطقی به نظر می‌رسد.

چرا باید در صفحه اول گوگل باشیم؟

حضور در صفحه اول گوگل ۹۰ درصد کلیک‌ها را به خود اختصاص می‌دهد؛ به‌طوری‌که بسیاری از کاربران تمایلی به پیدا کردن پاسخ در صفحه دوم گوگل ندارند. ازهمین‌رو حضور در نتایج اولیه گوگل برای سایت بسیار مهم است.

جدیدترین متدهای سئو در آموزش سئو

مطالب مرتبط